Peruuttamisoikeus


 

Asiakkaalla on oikeus syytä ilmoittamatta peruuttaa verkkokaupasta tilaamansa tuote 14 päivän kuluessa. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun tuote on vastaanotettu. Peruuttamisoikeus ei koske avattuja myyntipakkauksia.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi Asiakkaan on ilmoitettava Sinellille päätöksestään peruuttaa tuote yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse, puhelimitse tai sähköpostilla). Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että Asiakas lähettää ilmoituksen peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Asiakkaan tulee palauttaa peruuttamansa tuote takaisin Sinellille jäljempänä mainittuun osoitteeseen viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos Asiakas lähettää tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän päättymistä. Tuotteen voi palauttaa esimerkiksi Postin toimipisteeseen, mihin tahansa Sinelli -myymälään. Tuote tulee palauttaa alkuperäisessä pakkauksessa. Sinelli vastaa peruutettavien tuotteiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kustannuksista. 

Palautamme Asiakkaalle kaikki Asiakkaalta saadut suoritukset koskien peruutettua tuotetta, myös toimituskustannukset, viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Sinellillä on oikeus kuitenkin pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes Sinelli on saanut peruutetun tuotteen takaisin tai kunnes Asiakas on osoittanut lähettäneensä tuotteen takaisin. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jolla Asiakas on maksanut tuotteen, ellei Asiakas ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, ettei Asiakkaalle aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Asiakkaalla on huolenpitovastuu vastaanottamastaan tuotteesta. Asiakas on vastuussa aina tuotteen täyteen hintaan saakka sellaisesta tuotteen arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Reklamaatiot ja virhevastuu

Asiakkaan tulee viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluessa mahdollisen tuotteen tai tilauksen virheellisyyden havaittuaan ilmoittaa virheestä Sinellin asiakaspalveluun (sähköposti: asiakaspalvelu@sinelli.fi tai puh. 020 778 0625).

Sinelli vastaa tuotteen virheestä voimassaolevan kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti. Jos tuotteen tai toimituksen todetaan olevan virheellinen, Sinellillä on ensisijaisesti oikeus kohtuullisessa ajassa korjata virhe tai toimittaa tilalle virheetön tuote.