Ehdot ja sopimukset
Verkkokaupan sopimusehdot kuluttaja-asiakkaille lyhyesti
Luethan tarkemmat sopimuksen yksityiskohdat alta, tässä ovat pääkohdat:
- Toimitamme tuotteita vain Suomeen. Hintoihin lisätään toimituskulut valitun toimitustavan mukaisesti. Verkkokaupan minimitilausraja on 15 eruoa.
- Varastossa olevat tuotteet pyritään toimittamaan 3-5 arkipäivän kuluessa. Kampanja-ajan ja pohjoisimmat toimitukset saattavat kestää pidemmän ajan. Toimituksen viivästyessä Sinelli on asiakkaaseen yhteydessä.
- Sinellin verkkokaupan kuluttaja-asiakkailla on oikeus peruuttaa tilauksensa neljäntoista (14) vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta, lukuun ottamatta avattuja myyntipakkauksia. Sinelli vastaa peruutettavien tuotteiden palautuskustannuksista. Tuotteet saatuaan Sinelli palauttaa asiakkaan peruutetusta tuotteesta maksaman hinnan.
- Asiakkaalla on huolenpitovastuu tuotteesta siihen asti, kunnes asiakas on päättänyt pitää tuotteen. Mikäli tuotteen arvo on alentunut asiakkaan palauttaessa tuotteen, Sinellillä on oikeus periä korvaus arvonalentumisesta aina tuotteen täyteen hintaan saakka.
- Asiakasta kehotetaan ottamaan kaikissa ongelma- tai virhetilanteissa viipymättä yhteyttä Sinellin asiakaspalveluun (sähköposti: [email protected], puhelin: 09-7513 3133).
Yleistä
Nämä ovat Sinelli Oy:n (jäljempänä ”Sinelli”) verkkokaupan sopimusehdot. Näitä sopimusehtoja sovelletaan Sinellin ja kuluttaja-asiakkaan (jäljempänä ”Asiakas”) välillä, kun Asiakas ostaa Sinelliltä tuotteita Sinelli Oy:n verkkosivuston www.sinelli.fi välityksellä.
Asiointi verkkokaupassa
Verkkokaupassa voivat asioida kaikki vähintään 18-vuotiaat Asiakkaat, joilla on toimiva sähköpostiosoite ja matkapuhelinnumero. Asiointi ja asiakaspalvelu tapahtuvat suomen, ruotsin tai englannin kielellä.
Tilauksen tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä. Asiakkaan tulee kuitenkin antaa tilauksen tekemisen yhteydessä pakolliseksi merkityt tiedot. Asiakas vastaa annettujen tietojen oikeellisuudesta, ja on velvollinen ilmoittamaan tietojen muuttumisesta viipymättä Sinellille.
Tuotteiden tilaaminen tapahtuu valitsemalla tuotteita verkkokaupassa ostoskoriin. Sinelli vahvistaa tilauksen vastaanottamisen Asiakkaalle tämän ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen automaattisesti lähetettävällä viestillä. Asiakkaan tulee tarkistaa, että vastaanottovahvistuksessa ilmoitettu tilauksen sisältö vastaa Asiakkaan tekemää tilausta.
Asiakasta sitova tilaus syntyy, kun Asiakas lähettää tilauksensa verkkokaupassa. Sinelliä tilaus sitoo, kun Sinelli on toimittanut Asiakkaalle sopimusvahvistuksen (ks. Vahvistus tehdystä sopimuksesta jäljempänä). Ennen sopimusvahvistuksen lähettämistä Sinellillä on oikeus olla hyväksymättä Asiakkaan tilausta.
Henkilötietojen käsittely
Sinelli käsittelee Asiakkaan henkilötietoja kulloinkin voimassa olevan henkilötietolainsäädännön sallimalla ja velvoittavalla tavalla. Lisätietoja henkilötietojen käsittelystä löytyy Sinellin asiakkuuteen ja muuhun asialliseen yhteyteen perustuvan rekisterin rekisteriselosteesta.
Hinnat ja tiedot tuotteista
Veloitamme tuotteet tilaushetkellä voimassa olevan hinnan mukaisesti. Tuotteidemme hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai tuotetiedoissa erikseen ilmoitetun ajan (esimerkiksi kampanjatuotteet).
Tuotteiden hinnat eivät sisällä maksutapa- tai toimituskuluja, vaan ne määräytyvät valitun maksu- ja toimitustavan mukaan (ks. jäljempänä ”Tuotteiden toimittaminen” ja ”Maksutavat”). Toimituskulut ja valittuun maksutapaan liittyvät kulut ilmoitetaan verkkokaupassa välittömästi ennen tilauksen tekemistä ja veloitetaan tilauksen maksamisen yhteydessä. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.
Sinelli pyrkii pitämään verkkokaupassa esitettävät hintatiedot ja tuotteiden saatavuustiedot ajantasaisena ja oikeina, mutta ei takaa tietojen virheettömyyttä tai tuotteiden saatavuutta eikä vastaa niistä. Jos verkkokaupassa esitetty hinta on ollut selvästi virheellinen, Sinelli pidättää oikeuden purkaa sopimus. Hinta on ollut selvästi virheellinen ainakin silloin, kun se poikkeaa merkittävästi vastaavan kaltaisen tuotteen tavanomaisesta hintatasosta tai kun asiakkaan olisi muutoin pitänyt ymmärtää hinnan virheellisyys (esim. jos hinta on 0,00 euroa).
Mikäli ilmenee, että Asiakkaan tilaama tuote on verkkokaupassa esitetyistä saatavuustiedoista huolimatta loppunut, Sinelli ilmoittaa asiasta viipymättä Asiakkaalle tämän ilmoittamia yhteystietoja käyttäen. Jos tilattu tuote on muutoin kuin tilapäisesti loppunut tai tuotteen toimittaminen kestäisi yli 30 päivää tilaushetkestä, Sinelli sitoutuu hyvittämään Asiakkaalle tämän tuotteesta maksaman hinnan täysimääräisesti, ja kaupan katsotaan kyseisen tuotteen osalta purkautuneen. Jos asiakas kuitenkin haluaa pitää kaupan voimassa, asiakkaalla on mahdollisuus hyväksyä pidempi toimitusaika tai korvaava tuote.
Toimitustavat
Toimitamme tuotteita koko Suomen alueelle. Mikäli tuote on varastossa saatavilla, pyrimme toimittamaan tuotteen 3-5 arkipäivän kuluessa ja kuitenkin viimeistään 30 päivän kuluttua tilaamisesta. Mikäli toimitus kestää normaalia pidempään, olemme yhteydessä Asiakkaaseen, tämä ilmoittamia yhteystietoja käyttäen.
Click & Collect: toimitusmaksu 0 euroa.
Tilaa verkkokaupasta ja nouda tilauksesi vapaavalintaisesta Sinelli-myymälästä. Toimitusmaksu aina 0 euroa.
Yli 60 euron tilaukset: toimitusmaksu 0 euroa. (Posti ja Bring*)
Tilaa verkkokaupasta yli 60 euron arvoisen tilauksen ja nouda tilauksesi vapaavalintaisesta
Sinelli-myymälästä tai lähimmästä postista. Toimitusmaksu aina 0 euroa.
Alle 60 euron tilaukset, nouto postista; toimitusmaksu 4,95 euroa. (Posti ja Bring*)
Tilaa verkkokaupasta alle 60 euron arvoisen tilauksen, nouda postista.
Toimitusmaksu 4,95 euroa.
Tuotteiden noutaminen
Kun tilaus on noudettavissa, saat ilmoituksen tekstiviestillä tai sähköpostilla. Varaudu todistamaan henkilöllisyytesi noudon yhteydessä (ajokortti, passi, kuvallinen henkilökortti). Sinelli-myymälästä voi tilauksen noutaa myös tilaajan allekirjoituksellaan valtuuttama henkilö.
Tilaus on noudettavissa kaksi viikkoa (14 päivää) asiakkaan vastanottamasta ilmoituksesta, että tuote on noudettavissa. Mikäli Asiakas ei nouda tilausta määräajassa eikä nimenomaan ilmoita, tilauksen peruuntumisesta, katsotaan tilaus peruutetuksi. Sinellillä on tällöin oikeus periä Asiakkaalta korvaus tilauksen toimittamiseen aiheutuneista kuluista (*Postin ja Bringin toimitukset). Sinelli Oy on oikeutettu kuittaamaan kyseisen korvauksen hyvityksestä, joka Asiakkaalle tuotteen peruuttamisesta johtuen maksetaan.
Toimituksen viivästyminen
Asiakkaalla on oikeus vedota tuotteiden toimittamisen viivästyksestä johtuviin kuluttajasuojalain mukaisiin oikeuksiin. Sinelli ei kuitenkaan vastaa viivästyksestä, jos viivästys johtuu Asiakkaan puolella olevasta syystä; poissaolosta, tavoittamattomissa olosta tai virheellisistä yhteystiedoista, eikä Asiakas näin ollen ole paikalla tuotteiden toimittamisajankohtana.
Ylivoimainen este
Sinelli ei vastaa sellaisesta sopimusrikkomuksesta, kuten toimituksen viivästymisestä tai estymisestä, joka johtuu Sinellin vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta (force majeure).
Maksutavat
- Verkkopankkimaksut: Nordea, Osuuspankki, Sampo Pankki, Säästöpankki/Aktia, Nooa, Handelsbanken, Ålandsbanken, Tapiola ja S-pankki.
- Luottokortit: Visa, Visa Electron, MasterCard , Diners ja American Express
- Paypal
- Mobilepay
- Collector Lasku: Laskulla maksat helposti ja turvallisesti kun tavara on ensin kotonasi. Maksuaika on 14 päivää. Laskutuslisä on 1,00€. Luottotiedot tarkistetaan ennen luoton myöntämistä ja toimitus suoritetaan ainoastaan luotonottajan väestörekisteriin ilmoitettuun osoitteeseen.
- Klarna Lasku: Laskulla maksat helposti ja turvallisesti kun tavara on ensin kotonasi. Maksuaika on 14 päivää. Laskutuslisä on 1,00€. Luottotiedot tarkistetaan ennen luoton myöntämistä ja toimitus suoritetaan ainoastaan luotonottajan väestörekisteriin ilmoitettuun osoitteeseen.
- Klarna tili: Klarnan osamaksulla maksaessasi Klarna Oy avaa ensimmäisen tilauksen yhteydessä sinulle tilin automaattisesti. Voit valita kaupan kassalla itsellesi sopivimman suuruiset kuukausierät 3-36 kk:n väliltä. Kaikki Klarnan osamaksulla maksamasi ostokset yhdistyvät automaattisesti samalle tilille ja samalle kuukausilaskulle, myös silloin kun maksat Klarnan osamaksulla muissa verkkokaupoissa asioidessasi. Saat kuukausittain siis vain yhden laskun, jossa on tilausmäärästä huolimatta vain yksi laskutuslisä. Kun olet maksanut laskun loppusumman, tili sulkeutuu automaattisesti. Ostohetken yhteydessä tehdään luottopäätös, jossa luottotietosi voidaan tarkistaa.
Vahvistus tehdystä sopimuksesta
Asiakkaalle lähetetään toimituksen yhteydessä vahvistus tehdystä sopimuksesta, joka sisältää tilauksen keskeiset tiedot.
Peruuttamisoikeus
Asiakkaalla on oikeus syytä ilmoittamatta peruuttaa verkkokaupasta tilaamansa tuote 14 päivän kuluessa. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun tuote on vastaanotettu. Peruuttamisoikeus ei koske avattuja myyntipakkauksia.
Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi Asiakkaan on ilmoitettava Sinellille päätöksestään peruuttaa tuote yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse, puhelimitse tai sähköpostilla). Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että Asiakas lähettää ilmoituksen peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.
Asiakkaan tulee palauttaa peruuttamansa tuote takaisin Sinellille jäljempänä mainittuun osoitteeseen viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos Asiakas lähettää tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän päättymistä. Tuotteen voi palauttaa esimerkiksi Postin toimipisteeseen, mihin tahansa Sinelli -myymälään. Tuote tulee palauttaa alkuperäisessä pakkauksessa. Sinelli vastaa peruutettavien tuotteiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kustannuksista.
Palautamme Asiakkaalle kaikki Asiakkaalta saadut suoritukset koskien peruutettua tuotetta, myös toimituskustannukset, viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Sinellillä on oikeus kuitenkin pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes Sinelli on saanut peruutetun tuotteen takaisin tai kunnes Asiakas on osoittanut lähettäneensä tuotteen takaisin. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jolla Asiakas on maksanut tuotteen, ellei Asiakas ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, ettei Asiakkaalle aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.
Asiakkaalla on huolenpitovastuu vastaanottamastaan tuotteesta. Asiakas on vastuussa aina tuotteen täyteen hintaan saakka sellaisesta tuotteen arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.
Tuotteiden tarkastaminen
Toimituksen vastaanotettuaan Asiakkaan tulee viipymättä tarkastaa toimitettujen tuotteiden kunto ja virheettömyys sekä varmistaa, että toimitus sisälsi kaikki tilatut tuotteet.
Reklamaatiot ja virhevastuu
Asiakkaan tulee viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluessa mahdollisen tuotteen tai tilauksen virheellisyyden havaittuaan ilmoittaa virheestä Sinellin asiakaspalveluun (sähköposti: [email protected] tai puh. 09-7513 3133).
Sinelli vastaa tuotteen virheestä voimassaolevan kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti. Jos tuotteen tai toimituksen todetaan olevan virheellinen, Sinellillä on ensisijaisesti oikeus kohtuullisessa ajassa korjata virhe tai toimittaa tilalle virheetön tuote.
Toimituksen viivästys
Asiakkaalla on oikeus vedota tuotteiden toimittamisen viivästyksestä johtuviin kuluttajansuojalain mukaisiin oikeuksiinsa. Sinelli ei kuitenkaan vastaa viivästyksestä, jos viivästys johtuu Asiakkaan puolella olevasta syystä, kuten siitä, että Asiakas ei ole ollut paikalla sovittuna tuotteiden toimittamisajankohtana eikä häntä tavoiteta tai Asiakas on ilmoittanut virheelliset yhteystiedot tai ei ole ilmoittanut yhteystietojensa muuttumisesta.
Ylivoimainen este
Sinelli ei vastaa sellaisesta sopimusrikkomuksesta, kuten toimituksen viivästymisestä tai estymisestä, joka johtuu Sinellin vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta (force majeure).
Palveluntarjoaja
Sinelli Oy (y-tunnus: 1492450-3)
Väinö Tannerin tie 3
01510 Vantaa
Puhelin: 09-7513 3133 (ma-pe klo 8.30–15.30)
Sähköposti: [email protected]
Sovellettava laki ja riitojen ratkaisu
Näihin sopimusehtoihin sovelletaan Suomen lakia, lukuun ottamatta sen lainvalintasäännöksiä.
Osapuolet pyrkivät ratkaisemaan mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti neuvotteluin. Mikäli osapuolet eivät pääse asiassa yhteisymmärrykseen, ratkaistaan riita Suomessa, Helsingin käräjäoikeudessa. Asiakkaalla on lisäksi mahdollisuus viedä riita oman kotipaikkansa käräjäoikeuden tai kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi.